Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Projektredovisning - Barndansföreställning

Av Josefine Kollberg - 30 januari 2010 09:34

Igår hade vi projektredovisning i skolan. Jag, Sofia och Nicole hade gjort en barndansföreställning som vi åkt ut till ett dagis och framfört. Vi hade gort två besök på samma dagis, först ett för att ställa frågor till barnen och lära känna dem lite bättre, och sedan ett för att visa föreställningen. När vi visade föreställningen på dagiset gick det JÄTTEbra, de älskade den och vi fick precis den responsen vi ville ha. De blev så inspirerade att de till och med gjorde en egen föreställning som vi fick se innan vi gick.


Så igår visade vi samma koreografi i skolan. Eftersom våran målgrupp var barn i 5 årsåldern kändes det väldigt nervöst att visa den för gymnasielever och lärare. Vi tänkte att de säkert skulle tycka att det var fånigt och töntigt, och dansen var ju inte precis avancerad, så vi var oroliga att folk skulle tro att vi var dåliga på att dansa. Men det gick så himla bra! Vi fick otroligt bra respons från alla, speciellt lärarna. Anna-Karin, som har jobbat en hel del med dans för barn, var jättestolt och sa att vi borde börja ta betalt för det! Stina tyckte att det var proffsig koreograferat, att vi såg professionella ut! och Kicki (som började gråta när jag visade mitt solo i höstas) bara tittade på oss och sade: "Men fattar ni ens hur bra ni är?!" Älskar mina lärare, de är såå himla bra på att peppa en och lyfta självförtroendet! Helt underbara!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Kollberg - 7 juli 2010 22:05

If he touched her, he couldn't talk to her, if he loved her he couldn't leave, if he spoke he couldn't listen, if he fought he couldn't win.    Who was he, the one-armed man? Who could he have been? The God of Loss? The God of Small Things? The Go...

Av Josefine Kollberg - 19 juni 2010 21:19

Jag är så sjukligt glad att jag inte är någon stackars prinsessa! Sjukt glad! ...

Av Josefine Kollberg - 2 april 2010 21:34

Jag känner för att trycka ner hela armen i halsen och tömma mig själv på precis allt som stockat upp sig där under det senaste året.   Men det ska jag inte. Jag är starkare än så. ...? ...

Av Josefine Kollberg - 22 mars 2010 22:57

Jag älskar mina småsystrar, de är verkligen helt underbara! Så himla sköna! De är väldigt lika till utseendet, men som dag och natt till beteendet. Den ena, Jessica 12, stressar upp sig för minsta lilla grej. Hon är extrem tävlingsmänniska och m...

Av Josefine Kollberg - 15 mars 2010 22:05

Gick förbi slussen idag för att se om min vän var där. Men han var borta. She calls out to the man on the street "Sir can you help me? It's cold and I've nowhere to sleep is there somewhere you can tell me?" Think twice, it's another ...

Ovido - Quiz & Flashcards