Alla inlägg under mars 2009

Av Josefine Kollberg - 31 mars 2009 21:55

Ibland glömmer jag att andas. Jag vill att allt ska hända nu, att allt ska gå framåt mot morgondagen och att allt ska utvecklas till det bättre. Jag glömmer bort att leva nu. Jag glömmer bort att känna, att tänka efter; vad vill egentligen jag? Så van att göra det som andra vill och så van att ge andra vad de vill ha, att jag glömmer att jag har en egen vilja. Jag nedvärderar mig själv till den grad där jag nästan inte längre är mänsklig. För mig är jag ingenting annat än en blöt fläck på marken, vad är jag för dig? 

Av Josefine Kollberg - 23 mars 2009 16:36

Min kropp behöver sömn, och inte lite sömn, utan MASSOR!! Jag är den typen av människa som behöver åtminstone 8 timmars sömn varje natt, och helst mer.

Men vad gör man om man inte kan sova?

På senaste tiden har jag vaknat mitt i natten och trott att det var morgon, och sen inte kunnat somna om. Stört jobbigt, för sen när man väl somnat om ringer väckarklockan kort efter, och då är det bara till att stiga upp igen..

Det är inte lätt att börja en ny dag med samma energi som man slutade dagen före med; 0!

Av Josefine Kollberg - 21 mars 2009 09:44

Ibland blir längtan så stark att man tvingas lämna det man kommer sakna i oändlighet.


- Är det så nu??

Av Josefine Kollberg - 21 mars 2009 09:31

Livet leker mina vänner!!

Solen skiner!

Våren är på ingång!

Jag har precis ätit en STOR frukost med både gröt och knäckebröd, mums!

Nu ska jag ut och springa, bara för att jag vill, bara för att jag kan och bara för att jag mår bra av det!

Av Josefine Kollberg - 20 mars 2009 23:02

I'm looking at you through the glass

don't know how much time has passed

oh, god it feels like forever

but no one ever tells you that forever feels like home,

sitting all alone inside your head.

Av Josefine Kollberg - 20 mars 2009 22:09

Det beror på att:


Jag är rädd

Jag vill mer än vad jag kan

Jag inte ångrar något

Det går bättre så

Jag mår bättre så

Jag vet vad jag vill ha

Jag kan få det jag vill ha

Tiden går för långsamt

Tiden går för snabbt

Jag vill kunna vara jag

Jag strunar i vad folk säger

Av Josefine Kollberg - 3 mars 2009 15:30

Jag lever i tron om att

du är du,

och jag är jag.

Ovido - Quiz & Flashcards