Alla inlägg under januari 2010

Av Josefine Kollberg - 30 januari 2010 21:28

För hade du öppnat den där dörren hade jag behövt ta sönder dig.

Av Josefine Kollberg - 30 januari 2010 09:34

Igår hade vi projektredovisning i skolan. Jag, Sofia och Nicole hade gjort en barndansföreställning som vi åkt ut till ett dagis och framfört. Vi hade gort två besök på samma dagis, först ett för att ställa frågor till barnen och lära känna dem lite bättre, och sedan ett för att visa föreställningen. När vi visade föreställningen på dagiset gick det JÄTTEbra, de älskade den och vi fick precis den responsen vi ville ha. De blev så inspirerade att de till och med gjorde en egen föreställning som vi fick se innan vi gick.


Så igår visade vi samma koreografi i skolan. Eftersom våran målgrupp var barn i 5 årsåldern kändes det väldigt nervöst att visa den för gymnasielever och lärare. Vi tänkte att de säkert skulle tycka att det var fånigt och töntigt, och dansen var ju inte precis avancerad, så vi var oroliga att folk skulle tro att vi var dåliga på att dansa. Men det gick så himla bra! Vi fick otroligt bra respons från alla, speciellt lärarna. Anna-Karin, som har jobbat en hel del med dans för barn, var jättestolt och sa att vi borde börja ta betalt för det! Stina tyckte att det var proffsig koreograferat, att vi såg professionella ut! och Kicki (som började gråta när jag visade mitt solo i höstas) bara tittade på oss och sade: "Men fattar ni ens hur bra ni är?!" Älskar mina lärare, de är såå himla bra på att peppa en och lyfta självförtroendet! Helt underbara!   

Av Josefine Kollberg - 29 januari 2010 15:56

http://www.wapt.com/news/22369834/detail.html


Hahaha, asså vissa människor! Läs artikeln!

Av Josefine Kollberg - 22 januari 2010 22:19

Dans le veritable amour c'est l'ame, qui enveloppe corps.

Av Josefine Kollberg - 10 januari 2010 13:34

Jag har kommit fram till att jag lever mitt liv i en liten jolle. Jag har inget roder och inga åror. Jag kan därför inte styra, utan väntar bara och ser vart strömmarna för mig. Jag har tappat min flytväst och springer fram och tillbaka för att försöka hitta den.


De andra stackarna som har råkat hamna i samma lilla livbåt skriker "LUGN I BÅTEN FÖR HELVETE!!!" och försöker få mig att sitta ner eftersom jag råkar knuffa ut folk i min iver att hitta flytvästen. En del skymtar andra livbåtar en bit bort och väljer därför att dyka i och simma ikapp dem, hellre än att sitta kvar i min lilla ostadiga jolle


Hela tiden försöker jag dra upp folk från vattnet till min lilla båt. En del stannar och gungar båten med mig ett tag, medan andra vänder om redan innan de satt första foten i jollen.


Tror tyvärr att det läcker in vatten från botten också, så om jag inte hittar hamn snart riskerar jag att förlisa. Men det är ett problem som kan vänta. 


Kom och gunga båten med mig goda vänner! Sjunker vi får vi simma till närmaste öde ö och gunga vidare där!

Ovido - Quiz & Flashcards