Alla inlägg under april 2009

Av Josefine Kollberg - 11 april 2009 09:21

Igår var en av de längsta dagarna i mitt liv.

Litte passande eftersom det var långfredagen.

Jag hade lovat pappa att jag skulle hjälpa till att måla botten på hans segelbåt. Usch vad det är tråkigt! Riktigt jobbigt, för det är ju ingen liten leksaksbåt.. Vi höll på hela dagen, från 8 på morgonen till 18 på kvällen.. Jag fick färg, tvättmedel och diverse annat skit överallt, och mina händer är nu helt förstörda.. 


Men det värsta med att hjälpa pappa med båten är inte att det är slitigt jobb, det gör mig egentligen inte så mycket. Nej, det värsta är att han blir arg var tredje sekund för att jag inte kan läsa hans tankar!! Hemskt ledsen, men jag har inte begåvats med några superskills!!! Det är den här:

"Vad gööör du nu??!!!"

"Jag tvättar undersidan av båten som du sa att jag skulle göra..?"

"Ja men kolla vad som ligger under båten!!! Min jacka ligger ju där!!! Den måste du ju flytta på!"

Sorry att jag inte kunde förutspå att han skulle lägga sin jacka under båten! Det var ju jävligt onödigt!

Eller:

"Går du till skåpet och hämtar den där vita pinnen?"

"Vilken vita pinne? Har aldrig sett någon vit pinne i skåpet."

"Men det kan väl inte vara så jävla svårt att bara hämta en vit pinne??!"

"Nej, ok.. jag får väl gå och leta efter den då.. var är nyklarna?"

"Det vet väl inte jag, antagligen i min jackficka."

"Nej, de är inte här.."

"Men du får väl bara leta rätt på dem!!"

Sorry att jag inte kan komma in i hans minne och ta reda på vart han kan ha slarvat bort ett par nyklar..


Jag lyckades i alla fall slingra mig från arbetet idag.. men imorgon sätts det igång igen. Suck...



Av Josefine Kollberg - 9 april 2009 23:50

Idag kom underbara Sofia hem till mig på en fika med scones och fruktsallad!! Mumma:D:D Det blev mycket givande skitsnack, gemensamt hat och dubbla irritationer. Tack för att du förstår och tänker som mig!!

Av Josefine Kollberg - 9 april 2009 10:49

Visst, jag kände mig lurad.

Visst, det gjorde ont. 

Visst, jag hade velat ha det jag inte fick.

Visst, jag hade kunnat vara lycklig.

Visst, jag var lycklig.


Men trots det känner jag att det som kommit ur allt det här kommer bli bättre än det jag hade när det var som bäst.  



Ovido - Quiz & Flashcards