Alla inlägg under juni 2009

Av Josefine Kollberg - 22 juni 2009 22:13

Lilla Elvira, bara 18 månader gammal och fast med mig tre hela dagar i veckan tills slutet av Juli. Jag som kan vara så oerhört disträ, som tappar bort det mesta jag äger, som glömmer bort födelsedagar och andra viktiga högtider, som knappt ens kan ta hand om mig själv. Hur klarar jag egentligen av att vara barnvakt? Men det gör jag, jag klarar det alldeles utmärkt. Det är konstigt, jag trodde att det skulle vara jobbigt att passa ett så litet barn 8 timmar varje dag, men faktum är att hon har blivit den lilla ljusstrimman i min vardag. Vi har så roligt det där lilla barnet och jag. Ibland gråter hon när pappa ska gå på morgonen, men det tar inte längre än 30 sekunder så har hon glömt varför hon är ledsen och vill gå ut i parken eller göra något annat skoj.Ibland pratar hon om allt mellan himmel och jord och bryr sig inte ett skvatt om att vi inte pratar samma språk. Ibland vet jag inte om det är hon eller jag som är mest nyfiken på kaninerna i parken. Ibland tror man att hon har somnat när hon sitter och blundar i gungan. Ibland dansar hon så härligt när man sätter på musik.Ibland kan hon sitta som paralyserad och stirra på allt som händer runt omkring henne. Ibland säger hon bestämt "nej!" fast hon egentligen menar "ja".Ibland ser hon så rolig ut när hon försöker härma mig när jag gör rörelserna till olika barnsånger som jag sjunger för henne.Ibland gråter hon när det är dags att vila på eftermiddagen, vem vill sova när man kan leka? Men så fort hon lagt huvudet på kudden upptäcker hon att det kanske inte är så tokigt att ta en liten tupplur trots allt. Ibland är hennes lycka som gjord om man ger henne en liten blomma att hålla i handen när hon åker i vagnen. Elvira och alla andra barn och unga föräldrar som bor i området, och går till samma park som vi brukar gå till, har fått mig att börja längta tills den dagen då jag sitter där i sandlådan och torkar bort sand från mitt eget barns ansikte... Det är kanske inte dags än, men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge :)

Av Josefine Kollberg - 13 juni 2009 20:31

Det finns så mycket som jag vill,
så mycket
att jag ibland trasslar in mig
i allt jag inte vill.

Av Josefine Kollberg - 10 juni 2009 20:23

Visst har jag flyt, det kan man inte säga något om. Livet går åt rätt håll för mig. 1. I sommar har jag fått ett jätte bra jobb som barnvakt tre heldagar i veckan.2. Jag ska vara barnvakt åt familjen som jag varit barnvakt åt i ett år även nu i sommar, och nästa år också. 3. Jag har fått extrajobb på Råsunda i kioskerna där, superkul!4. Jag fick mina betyg hemskickade idag, och i tvåan fick jag ett VG och resten MVG! 5. Jag har hittat bikramyoga!! Som jag älskar!6. Det är sommarlov!!

Av Josefine Kollberg - 8 juni 2009 18:53

Jag är frälst! Jag är helt såld på yoga, som många redan vet, men nu har jag hittat mitt livs drog! Bikram Yoga! Det är en yogaform där man har klassen i ett 40 grader varmt rum. Värmen gör att musklerna blir jätte mjuka, man svettas i MÄNGDER och blir helt renad från alla gifter i kroppen. Man känner sig som en ny människa när man kommer ut ur bikramsalen, trött och genomblöt, men ändå fräsch! Det är helt underbart, jag har aldrig känt mig såhär fridfull förut.


Jag kanske inte är riktigt där än, men det kommer! :D (Bilden är tagen från internet)

Ovido - Quiz & Flashcards