Alla inlägg under oktober 2009

Av Josefine Kollberg - 29 oktober 2009 12:06

"It's like a drop in the ocean, a change in the weather. I was praying that you and me might end up together. It's like wishing for rain as I stand in the desert, but I'm holding you closer than most." - Drop in the ocean, Ron Pope


I mig lurar en kvinna jag inte riktigt känner,

hon är stark och dominant,

hon gör val för stunden och ångrar inget.

Hon är rolig och spännande,

när hon bestämmer kan upp bli ner och höger bli vänster.

Hon tar det mesta från folk, hon tar allt från mig,

bollar med det i luften, kastar upp det så högt hon kan,

och lämnar mig till att försöka fånga det. Mycket har slagit i marken, 

spruckit, splittrats i 100 bitar.

För henne är allt en lek,

hon har inte ett bekymmer i världen.

Hon är en trygghet, en klippa.

Aldrig rädd, inte för något.

Det knyter sig i magen, när hon drar med mig ut på rangliga hängbroar

och hala isar. Hon bryr sig inte om vi faller, har inget att förlora.


Hon sticker så fort det blir problem,

lämnar mig till att försöka laga de trasiga skärvorna av mitt liv.

Gång på gång blir jag arg,

säger att jag har fått nog! Vill inte ha med henne att göra!

Låser alla dörrar och täcker alla fönster.

Men hon bara ler sitt självsäkra och bekymmerslösa leende,

vet att jag inte är så stark utan henne, att jag förr eller senare

trasslar in mig i mig själv, och behöver hennes hjälp att komma loss.


Hon är jag, och jag är hon.


:)

Av Josefine Kollberg - 27 oktober 2009 11:23

Se och skratta, för det är grymt roligt!


http://www.youtube.com/watch?v=WaHtckY8MuM

...

Av Josefine Kollberg - 16 oktober 2009 21:02

When you're dreaming with a  broken heart, then waking up is the hardest part..

Ovido - Quiz & Flashcards